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Feat
특기 (Feat)
5 days ago
With critical hits you can deal increased {g|Encyclopedia:Damage}damage{/g} if you are lucky.
When you make an {g|Encyclopedia:Attack}attack{/g} roll and get a number that lies within your weapon's critical threat range, you have scored a "critical threat," meaning the hit might be a critical hit (or "crit"). For all weapons a natural 20 is always a threat, but for some weapons threat range is greater than just 20, for example, 18-20 (you still need to make a successful hit to score a threat). A weapon's threat range is specified in its description. To turn a threat into a proper critical hit, you immediately make an attempt to "confirm" it — another attack roll with all the same modifiers as the attack roll you just made. If the confirmation {g|Encyclopedia:Dice}roll{/g} results in a hit against the target's {g|Encyclopedia:Armor_Class}AC{/g}, your original hit becomes a critical hit. The confirmation roll just needs to hit to give you a crit, it doesn't need to fit the threat range again.
A critical hit means that you roll your damage more than once, with all your usual {g|Encyclopedia:Bonus}bonuses{/g}, and add the rolls together. Most weapons let you roll your damage twice, but some weapons, for example bows, axes and most {g|Encyclopedia:Light_Weapon}two-handed{/g} weapons, deal better than double damage on a critical hit. It is specified in their description.
<b>Precision damage</b>
Precision damage (such as from a rogue's sneak attack) and additional damage dice from weapon special abilities (such as flaming) are not multiplied when you score a critical hit.
<b>{g|Encyclopedia:Spell}Spells{/g} and Critical Hits</b>
A spell that requires an attack roll (as a {g|Encyclopedia:TouchAttack}touch attack{/g} in most cases) can score a critical hit and deal double damage. If a spell causes {g|Encyclopedia:AbilityDamage}ability damage{/g} or drain, the damage or drain is doubled on a critical hit.
운이 좋다면 당신은 치명타를 통해 증가된 {g|Encyclopedia:Damage}피해{/g}를 입힐 수 있습니다.
{g|Encyclopedia:Attack}명중{/g} 굴림을 수행해서 당신의 무기의 치명타 위협 범위 내의 숫자가 나온다면, 당신은 공격이 치명타로 적용될 수 있는 "치명타 위협"을 달성한 것입니다. 기본적으로 20이 모든 무기의 치명타 위협 범위이지만 특정 무기들은 18-20 (그래도 치명타 위협을 달성하려면 적을 명중시켜야 합니다) 과 같이 20보다 넓은 범위를 가집니다. 무기의 위협 범위는 설명에 구체적으로 표기되어 있습니다. 위협을 성공적으로 치명타 적중으로 연결시키기 위해 방금 수행했던 것과 정확히 똑같은 명중 {g|Encyclopedia:Dice}굴림{/g}을 통해 "확정"하는 시도를 거칩니다. 이 확정 굴림은 그저 치명타를 부여하기 위한 것이며 위협 범위에 들어갈 필요는 없습니다.
치명타란 당신이 모든 보너스들과 함께 피해량을 한번 이상 굴린다는 뜻이며 모든 굴림 결과는 합쳐집니다. 대부분의 무기들은 피해 굴림을 두번 수행하게 해주지만 활, 도끼, 그리고 대부분의 {g|Encyclopedia:Light_Weapon}양손{/g}무기와 같은 특정 무기들은 치명타로 두배 이상의 피해를 줍니다. 그 수치들은 각 무기의 설명란에 표기되어 있습니다.
<b>정밀 피해(Precision damage)</b>
도적의 암습과 같은 정밀 피해와 화염 피해와 같은 무기 특수 성질을 통한 추가 피해량 굴림은 치명타 공격을 가할 때 곱해지지 않습니다.
<b>{g|Encyclopedia:Spell}주문{/g}과 치명타</b>
명중 굴림을 필요로 하는 주문 (대개 {g|Encyclopedia:TouchAttack}접촉 공격{/g}) 의 경우 치명타를 적용될 수 있으며 두 배의 피해를 가합니다. 만약 치명타로 작용한 주문이 {g|Encyclopedia:AbilityDamage}능력치 피해{/g}나 능력치 소진을 유발한다면 그 수치는 두 배가 됩니다.
5 days ago
Diseases, poisons, {g|Encyclopedia:Spell}spells{/g}, and other effects can deal {g|Encyclopedia:Damage}damage{/g} directly to your {g|Encyclopedia:Ability_Scores}ability scores{/g}. This damage temporarily reduces an ability and applies a {g|Encyclopedia:Penalty}penalty{/g} to the {g|Encyclopedia:Skills}skills{/g} and statistics that are based on that ability.
For every 2 points of damage you take to a single ability, a –1 penalty is applied to skills, {g|Encyclopedia:HP}hit points{/g} in case of {g|Encyclopedia:Constitution}Constitution{/g}, and statistics listed with the relevant ability.
If the amount of ability damage you have taken equals or exceeds your ability score, you immediately fall {g|Encyclopedia:Injury_Death}unconscious{/g} until the damage becomes less than your ability score, or in case of Constitution, immediately die. Unless otherwise noted, damage to your ability scores is {g|Encyclopedia:Healing}healed{/g} at the rate of 1 per day to each ability score that has been damaged. Ability damage can be healed through the use of spells, such as {g|SpellsRestorationLesser}lesser restoration{/g}.
<b>Ability Drain</b>
Ability drain is a more severe type of ability damage. It doesn't heal naturally, but can be healed through the use of spells such as {g|SpellsRestoration}restoration{/g}.
질병, 독, {g|Encyclopedia:Spell}주문{/g}, 그리고 기타 효과들은 당신의 {g|Encyclopedia:Ability_Scores}능력치{/g}에 직접적인 {g|Encyclopedia:Damage}피해{/g}를 입힐 수 있습니다. 이 피해는 일정 시간 동안 능력치를 약화시키고 {g|Encyclopedia:Skills}기술{/g}과 그 능력에 기반한 수치에 {g|Encyclopedia:Penalty}페널티{/g}를 부여합니다.
당신이 단일 능력치에 받는 매 2포인트의 피해량마다 스킬, 건강의 경우 {g|Encyclopedia:HP}생명점(HP){/g}, 그리고 능력과 관련된 수치에 a - 1만큼의 페널티를 부여 받습니다.
만약 받은 능력치 피해가 당신의 능력치 이상일 경,우 당신은 그 즉시 피해가 능력치보다 작아질 때까지 {g|Encyclopedia:Injury_Death}혼수상태{/g}에 빠지며, 해당 능력치가 건강이라면 즉시 사망합니다. 특이사항으로 표기되어 있는 경우가 아니라면 각 능력치에 가해진 피해는 모두 하루에 1씩 {g|Encyclopedia:Healing}회복{/g}됩니다. 능력치 피해는 {g|SpellsRestorationLesser}하급 상태회복{/g}과 같은 주문들로 회복될 수 있습니다.
<b>능력치 소진(Ability Drain)</b>
능력치 소진은 보다 심각한 형태의 능력치 피해입니다. 이것은 자연적으로 회복되지 않으나 {g|SpellsRestoration}상태회복{/g} 등의 주문으로 회복될 수 있습니다.
5 days ago
<b>Summoning</b>
A summoning {g|Encyclopedia:Spell}spell{/g} instantly brings a creature or object to a place you designate. When the spell ends or is dispelled, a summoned creature is instantly sent back to where it came from, but a summoned object is not sent back unless the spell description specifically indicates this. A summoned creature also goes away if it is killed or if its {g|Encyclopedia:HP}hit points{/g} drop to 0 or lower, but it is not really dead. It takes 24 hours for the creature to reform, during which time it can't be summoned again.
When the spell that summoned a creature ends and the creature disappears, all the spells it has cast expire. A summoned creature cannot use any innate summoning abilities it may have.
<b>소환(Summoning)</b>
소환 {g|Encyclopedia:Spell}주문{/g}은 즉시 당신이 지정한 장소에 크리처 혹은 물체를 가져옵니다. 주문이 끝나거나 해제될 때, 소환된 크리처는 즉각적으로 자신이 왔던 곳으로 돌아갑니다, 그러나 소환된 물체는 주문 설명에 특별히 이 사항이 지정되어 있지 않다면 즉각적으로 돌아가지 않습니다. 소환된 크리처는 살해당하거나, {g|Encyclopedia:HP}생명점{/g}이 0 혹은 그 이하로 내려갈 경우, 죽습니다, 그러나 실제로 죽은 것은 아닙니다. 그 크리처가 다시 형성되는 데 24시간이 걸리며, 그동안 다시 소환될 수 없습니다.
크리처를 소환한 주문이 끝나 크리처가 사라질 때, 크리처가 시전한 모든 주문은 소멸합니다. 소환된 크리처는 내장된 소환 능력을 사용할 수 없습니다.
5 days ago
<b>Creation</b>
A creation {g|Encyclopedia:Spell}spell{/g} manipulates matter to create an object or creature in the place the spellcaster designates. If the spell has a duration other than instantaneous, magic holds the creation together, and when the spell ends, the conjured creature or object vanishes without a trace. If the spell has an instantaneous duration, the created object or creature is merely assembled through magic. It lasts indefinitely and does not depend on magic for its existence.
<b>창조(Creation)</b>
창조 {g|Encyclopedia:Spell}주문{/g}은 주문 시전자가 지정하는 장소에 물체 혹은 크리처를 창조할 수 있도록 물질을 다룹니다. 만약 주문의 지속 시간이 즉각적이 아니라면, 마법은 창조물을 함께 쥐고 있으며, 주문이 끝나는 순간 소환된 크리처 혹은 물체는 흔적 없이 사라집니다. 만약 주문의 지속 시간이 즉각적이라면, 창조된 물체 혹은 크리처는 단지 마법을 통해서 조합될 뿐입니다. 그것은 정해지지 않은 시간 동안 지속되며, 존속에 마법을 요구하지 않습니다.
5 days ago
<b>Teleportation</b>
A teleportation {g|Encyclopedia:Spell}spell{/g} transports one or more creatures or objects a great distance. The most powerful of these spells can cross planar boundaries. Unlike summoning spells, the transportation is (unless otherwise noted) one-way and not dispellable.
Teleportation is instantaneous travel through the Astral Plane. Anything that blocks astral travel also blocks teleportation.
<b>전이(Teleportation)</b>
전이 {g|Encyclopedia:Spell}주문{/g}은 하나 혹은 그 이상의 크리처 혹은 물체를 먼 거리로 이동시킵니다. 가장 강력한 전이 주문은 차원의 경계를 넘나들 수도 있습니다. 소환 주문과는 달리, 이동은 일방향이며, 해제되지 않습니다.
전이는 아스트랄 차원을 통한 즉각적인 여행입니다. 아스트랄 차원을 방해하는 무언가는 전이 역시 방해합니다.
5 days ago
Shooting or Throwing into a Melee
근접상황으로 쏘거나 던지기 (Shooting or Throwing into a Melee)
5 days ago
Experience Points (XP)
경험치 (XP)
5 days ago
Experience Points (XP)
경험치(Experience Points, XP)
5 days ago
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